Social Icons

Sunday, April 13, 2014

JAPAN TOURS 21/3/2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua kali ni saya nak berkongsi tours ke jepun pula. Tours ni lebih kurang 9 hari. Flight saya ialah pada 21/3/2014 menaiki penerbangan AIR ASIA waktu penerbangan pada pukul 2.40 pm waktu malaysia dan di jangka tiba pada pukul 11 malam waktu jepun.

Penerbangan dari malaysia ke jepun ni biasanya mengambil masa selama 6 jam sahaja tetapi tak tau kenapa hari tu mungkin pilot tu bawa laju sangat kut sebab kami sampai awal 1 jam.

Setibanya di airport haneda kami di jemput menggunakan bas dari kapal terbang ke balai ketibaan bukan macam di lcct dimana kita perlu jalan kaki.

Waktu tiba di haneda airport cuaca adalah 4c punya la sejuk. Yang aku nak puji dekat sini staf di airport jepun ni semua peramah dan mudah senyum.

Dari airport kami naik train terus ke akihabara yang juga dikenali sebagai electric town di akihabara kami bermalam di APPA hottel.

Keesokan harinya kami berjalan di electric town untuk window shooping kerana kalau nak beli tak mampu sebab terlampau mahal bagi orang malaysia.Bagi orang muslim memang susah nak dapatkan makanan halal jadi saya cuma makan seafood je dan makan bekalan yang saya bawa dari malaysia iaitu mee segera. contoh harga barang 1 fm ( frieage magnet ) berharga 500 yen lebih kurang RM 16.

Keesokan harinya kami pergi pula ke UENO naik train dari akihabara cuma yen 130 lebih kurang RM 4.
Dekat ueno ni lebih kurang macam dekat jalan petaling dan dekat sini kami jumpa ramai warga turki yang menjual kebab dan halal.

only in japan have drug store he he he

tengok menu nak order ape untuk dinner

ape nama tah ni

tu dia wassabi

dekat sini kalau nak isap rokok dalam bilik kene pakai ni

beli baju ni dekat ueno harga dia 10000 yen

ni air dalam vending macine

beli FM ni 1 biji harga 500 yen

lobby appa hotel

ni lunch kami

tokyo tree tower

the famouse zibra crossing in japan

kat sini la filem tokyo drift ditayang kan

kari prown whit egg ermmm sedappp

ni dekat salah satu bandar di japun berdekatan juga dengan tokyo

ni antara gambar fuji mountain orang jepun kata hanya mereka yang bertuah sahaja yang dapat tengok fuji mountain ni

akhirnya aku jumpa juga gaban dekat jepun ni

Aku amat bernasib baik kerana aku sampai tu baru je habis winter dan nak masuk musim bunga 3 hari terakhir aku dijepun masa tu bunga sakura baru mula berputik cantik ooo

ni video bulet train yang aku dapat rakam

Sample text

Sample Text

Saya ingin berkongsi tempat makan yang menarik dan tidak menarik yang pernah saya kunjungi dan dapat di kongsikan bersama anda semua.Jika anda ade tempat untuk dikongsi boleh hantar gambar dan maklumat ke email mohdhairuddin@gmail.com